Dairy farmer, cowgirl, toerist! - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu Dairy farmer, cowgirl, toerist! - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu

Dairy farmer, cowgirl, toerist!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Juli 2013 | Canada, Ponoka

Tijd voor weer een verhaal vanuit Canada!

Wat heeft mij de afgelopen tijd bezig gehouden? Heerlijk genoten van de natuur, mensen, omgeving en veel meer.
Gewoon lekker bezig geweest op de boerderij, koeien gemolken en verder allemaal andere dingen die gedaan moeten worden in en om de stal. Kalfjes weer een schoon strobedje geven, koeien uitsorteren die bijna kalfje krijgen of stoppen met melk geven voor 2 maanden en natuurlijk voeren.

Ik heb een dag meegelopen in een dierenarts praktijk hier in het dorp. Grappig, alles is hetzelfde. Tussen de middag met dierenarts wezen lunchen bij de Subway, bied die best dierenarts mij een baan aan in zijn praktijk voor fulltime en gelijk beginnen. Bizar dat hij dat zo snel deed, hij had mij alleen nog maar een morgentje meegemaakt en heeft alleen van mij gehoord dat ik de opleiding voor dierenarts assistente gedaan heb en dat ik 3 maanden in een praktijk gewerkt hebt. Verder geen papieren gezien of dingen nagevraagd. Heb gelijk maar tegen hem gezegd dat ik weer terug ga naar Nederland, dus dat ik de baan niet aan neem.

Van de school waar Rachel en David naar toe gaan heb ik de Graduation van grade 9 meegemaakt. Dat is hoogste klas van basisschool met de leeftijd van 15 jaar. Leuk om dat ook een keer meegemaakt te hebben.

Vanuit de kerk zijn de contacten ook steeds beter nu. Heb met paar meiden veel contact. Af en toe met elkaar afspreken en gezellig kletsen en zondags uit de kerk bij een van hun lunchen.

Er is hier een paar dagen ook nog een man geweest die al 2 jaar aan het fietsen is. Hij is in Nederland van huis weg gefietst en is richting Australië gegaan en toen overgevlogen naar Zuid Amerika, kwam even langs in Ponoka en is nu op weg naar Alaska. dat is zijn eind bestemming en dan gaat hij terug naar Nederland. Dan heeft hij in totaal 2,5 jaar gefietst en heel veel van de wereld gezien. Alleen om in Australië te komen de boot genomen en vliegtuig om in Amerika te komen en hij vliegt straks terug naar Nederland. De rest allemaal gefietst. Misschien wordt dit wel mijn nieuwe droom om te gaan doen.

Met Ben en Leen ook nog een paar keer wezen vissen. Nog vis gevangen ook. Allemaal Snoek in de rivier. Was echt lekker genieten aan de waterkant daar.

Afgelopen week was de Stampede (Rodeo) hier. Ik ben maandag, dinsdag en zaterdag avond geweest, vrijdag morgen naar parade en de andere maandag middag. Erg gaaf om dat een keer te zien. Heb alles wat er in een rodeo gebeurt gezien, daar ben ik blij mee. Maandag was ik met de dierenarts meegegaan naar de rodeo. Zij heeft 2 Nederlands jongens in huis, dus we gingen in totaal met z'n 5e. Was erg gezellig, alleen wist ik niet dat ze tot zo laat bleven, dus was uiteindelijk om 2 uur pas thuis. Goed begin van de week, zeker als je de volgende morgen weer op tijd uit gaat om op de boerderij te helpen en 's avonds weer naar de rodeo gaat. Dinsdag was ik met Danielle en Shanea gegaan. Later op de avond was er nog een concert van een band die qua uiterlijk eruit zagen dat ze uit de jaren 80 kwamen. Daarna nog vuurwerk gezien en weer naar huis.
Woensdag nacht dacht ik even goed te kunnen slapen, maar toen werd ik 's nachts gebeld dat het niet goed ging met mijn paard. Slokdarm verstopping en ze moest naar Utrecht naar de faculteit. Daar hebben ze haar kunnen helpen en mocht ze zondag weer naar huis. Nu gaat het gelukkig allemaal weer goed met haar en is alles weer normaal.

Zaterdag avond alleen naar de rodeo gegaan. Grappig dat mensen zien dat ik uit Nederland kom. Aantal mensen spraken mij aan en een keer liep ik langs een groep jongens en riep er een naar mij 'he Hollander!' Mijn lengte en blond haar zorgen ervoor dat ze dat zien. Mensen komen echt uit heel Canada vandaan om de rodeo te zien. Het was echt enorm druk in het dorp, overal rond de Stampede stonden caravans geparkeerd.

Gisteren ben ik een dag naar Rocky mountain house geweest met Sara. Vanuit daar zijn we de bergen in gegaan en daar gelopen. Echt zo gaaf om dat te zien. Zo indrukwekkend mooi en weer anders dan de bergen in Europa. Veel wijder en meer uitgestrekt. De bergen zijn hier niet echt dichtbij, dus heb gisteren in totaal 7 uur in de auto gezeten. Maar het was zeker de moeite waard.

In de aankomende tijd wil ik nog gaan winkelen in een enorm groot winkel centrum en nog een shoppen in een western winkel. Onder andere Cowboy laarzen kopen. Ik ga nog paar keer mee met dierenarts en nog een keer de bergen in, maar dan met paarden. In augustus nog naar Vancouver en Vancouver eiland. Daar wil ik orka's zien. En verder zie ik wel wat ik allemaal nog meer ga doen.
Ik geniet nog steeds volop van alles en heb het erg naar mijn zin. Super handig is het dat ik mijn eigen auto hier heb. Zou mijn blauwe Ferrari wel mee willen nemen naar Nederland. Echt super fijne auto!

Zo, nu weten jullie weer wat ik hier onder andere allemaal gedaan heb en nog ga doen.

See you!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6717

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Ontwikkelingswerk Ethiopië

19 April 2013 - 22 Augustus 2013

Droomreis naar Canada

Landen bezocht: