One month in this beautiful country! - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu One month in this beautiful country! - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu

One month in this beautiful country!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 Mei 2013 | Canada, Ponoka

Een maand verder, wat gaat de tijd toch snel eigenlijk. Alhoewel, 3 weken geleden niet. Toen heb ik 4 dagen lang mijn bed aan alle kanten bekeken. Was ik eigenlijk al snel klaar mee, maar je als je ziek bent is dat toch de beste plek om te zijn. Gelukkig maar van dinsdag tot zaterdag en niet langer.

Die week erna weer dingen gaan doen, vooral op de boerderij, maar ook een dagje met Jolanda de keuken gesopt! Grote keuken, dus ja daar ben je langer mee bezig om die van binnen en van buiten helemaal schoon te maken.
Op de boerderij meegeholpen om de trekkers en machines klaar te maken om het land in te zaaien. De trekker schoonmaken en hier en daar wat vet in de scharnieren doen. Dat alles weer goed werkt.
Natuurlijk ook weer koeien gemolken en genoten van het heelijke weer. Lekker van de zon kunnen genieten en de natuur wakker zien worden. Voorjaar is hier echt heel kort. Bizar om te zien hoe snel het gras weer groen wordt en groeit en hoe snel de bomen de blaadjes tevoorschijn laten komen.
Die zaterdag nog even naar het drop geweest om douche gel, shampoo enz. te kopen. Ook nog een super leuke jurk gekocht en er achter gekomen dat mijn creditcard het toch nog niet helemaal goed doet. Nu maar nieuwe pincode aangevraagt en hopen dat het dat wel gaat werken.
's avonds hadden we vrijgezellen feest van Amber. Eerst met elkaar een BBQ gehad en daarna naar Red Deer gereden om daar te gaan paaldansen! Nooit gedacht dat ik dat zou gaan doen, maar met een groep van 14 meiden en allemaal tight en bright verkleed hebben we veel gelachen. Een vrouw gaf ons les en deed voor wat wij daarna na moesten doen. Ik ben er nu toch wel echt achter gekomen dat dit niks voor mij is. Dit is zeker geen verborgen talent!

De afgelopen week de hele week 's middags alleen de koeien gemolken. Ben en Jan-Willem waren druk op het land bezig met bemesten en inzaaien, dus ik mocht mij vermaken met de damens!
Afgelopen vrijdag hadden we de bruiloft van Ruben en Amber. Daar moest ook het een en ander nog voor gedaan worden.
Woensdag avond was de rehearsal in de kerk en daarna diner hier in huis. Met diner waren er ongeveer 35 mensen en hebben we lekkere pizza gegeten. Donderdag avond was er bij Amber thuis bezoek. Dat is voor de out of town guests, daar ben ik niet geweest, maar Jan-Willem en Jolanda wel. Omdat ze ouders van de bruidegom zijn.
Vrijdag morgen gingen de groomsmen en groom golven, de bride and bridesmaids lieten hun haar en make up doen. Ik heb 's morgens nog de auto van Jan-Willen schoongemaakt waarmee ze naar de bruiloft toe gingen.
Om 13.30 uur begon de kerkdienst. Om 11.45 uur moesten de jongens zich nog douche en omkleden na het golven. Uiteindelijk reden we rond 13.00 uur weg met de groom. Bijna bij de kerk aangekomen wat bijna 15 min rijden is, komt Jolanda er achter dat de trouwringen nog thuis liggen. Ik met neef en zijn vrouw en een oom van Ruben snel naar huis gereden om ze op te halen. Dat was even een behoorlijk stress moment. Uiteindelijk waren wij enkele minuten voor 13.30 uur weer bij de kerk met de ringen.
Een hele mooie dienst gehad in de kerk en bride en groom zagen er super mooi uit!
Na de dienst konden we het bruidspaar feliciteren en was er koffie met een heerlijke cupcake. Daarna snel naar huis, zodat ik de koeien kon gaan melken. Die werkte gelukkig goed mee, dus was ik om 19.45 uur bij de feestzaal. Toespraken gehad van bruidspaar, van beide ouders van bruidspaar, van enkele vrienden en familieleden. Foto rappotage gezien van Amber en Ruben van baby tot nu en er werden nog wat spelletjes gedaan met de hele zaal. Dat waren ongeveer 200 genodigde.
Later op de avond deed het bruidspaar de openings dans en was de father daughter dance en de mother son dance er. Daarna mocht iedereen die wilde dansen de dansvloer op. Het was een bijzondere, leuke, gezellige en mooie bruiloft.
Aan het eind van de avond kwam Ben naar ons toe om te vertellen dat buiten het Noorderlicht te zien was. Nooit gedacht dat ik dat hier zou zien. Het was niet heel duidelijk, het was ook maar een kleur, alleen groen en het bewoog niet heel erg. Maar echt super gaaf om dat een keer gezien te hebben. Zeker als je het niet verwacht!

Van het weekend een rustig weekend gehad! Vanavond was er een BBQ voor de jong adults waar ik heen geweest ben. Super veel mensen gesproken en erg gezellig gehad. Weer nieuwe contacten gelegt. Donderdag ga ik met 4 andere meiden naar country concert van paul Brandt in Edmonton! Erg tof dat die meiden vroegen of ik mee ging.
Ze voetballen af en toe ook met elkaar op een dinsdag avond. Daar zal ik ook te vinden zijn, ook al ben ik geen prof.
Met een andere meid ga ik waarschijnlijk in juni of juli naar rocky mountain house (wat een plaats is en niet een huis.) Haar ouders wonen daar en dan kan ik het gebied daar ook zien. We zullen dan onder andere gaan kano'en.

Zo, nu zijn jullie weer meer op de hoogte van mijn leven hier en mijn plannen. Ik zal ook nog wat foto's toevoegen!

byebye!

  • 20 Mei 2013 - 11:52

    Inge:

    Mir!
    Het klinkt allemaal super goed, je maakt gave dingen mee!
    Heel veel plezier bij het concert donderdag & we app'en snel! :)

  • 20 Mei 2013 - 11:55

    Bertina:

    Hoi Mirjam,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Volgens mij ga je van de ene bbq naar de andere bbq. Beter weer dan hier zeker, spullen voor bbq zitten hier in de vriezer te wachten op beter weer. Maar ja, een ieder krijgt wat hem toekomt :) we blijven je volgen en fijne Pinsterdagen toegewenst. Groetjes, uit een koud en nat Putten. Wim,Bertina,JanBert en David.

  • 24 Mei 2013 - 13:50

    Juliëtte:

    Hé Mir! Had het verhaal nog niet helemaal gelezen, dus net even gedaan. Cool hoor! Dat eo-shirt kwam helemaal van pas zie ik, vet!:P Tof dat die mensen je overal mee naar toe nemen, concert was erg mooi zag ik op Facebook? K ga even youtube checken, ben benieuwd wat voor muziek het is!;) fijne dag vandaag!
    XX

  • 29 Mei 2013 - 15:54

    Alie:

    Ha Mirjam,
    wat super om van je droomreis te lezen! Tof, Rocky M, weer een droom in vervulling!

    Liefs
    Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6719

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Ontwikkelingswerk Ethiopië

19 April 2013 - 22 Augustus 2013

Droomreis naar Canada

Landen bezocht: