Een week verder... - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu Een week verder... - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Mirjam - WaarBenJij.nu

Een week verder...

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 April 2013 | Canada, Ponoka

Na ruim een week hier te zijn, heb ik al van alles meegemaakt en gedaan. Aan het begin van de week liep ik nog met dikke trui en jas buiten, zaterdag liep ik in korte broek en t-shirt. En ik ben niet van locatie verhuisd.
Vandaag was het helaas wel weer iets kouder, maar de sneeuw is zo goed als weg nu.

Deze week geholpen op de boerderij. Woensdag naar de 'auction' (veemarkt) geweest. Echt geweldig om mee te maken, zoiets had ik alleen nog maar in films gezien en nu stond ik er real life naar te kijken. Zo'n man die mega snel aan het praten is om de dieren te veilen. Dit is elke week om het rundvee te verkopen.

Vrijdag hadden we een bruiloft van vrienden van Jan-Willem en Jolanda. Gaaf om een canadese bruiloft mee te maken. 17 mei hebben we de bruiloft van Ruben en Amber (zoon van Jan-Willem en Jolanda)
Zo'n bruiloft gaat anders dan in Nederland. Geen gemeentehuis, maar alles wordt in de kerk gedaan. Het bruidspaar ziet elkaar pas voor het eerst als de bruid de kerk in komt lopen. Na de dienst gaat het bruidspaar foto's maken. 'S avonds is het dineren met elkaar, toespraken van ouders en nog een paar andere mensen en er worden nog stukjes gedaan. Daarna begint feestavond met dans. Het bruidspaar heeft bruidsmannen en -vrouwen die naast hun staan in de kerk. Dit zijn vrienden of familie van het bruidspaar.
Na de kerkdienst ben ik met Ben terug naar de boerderij gegaan om de koeien te melken, want ja dat moet toch ook gebeuren.

Van de week is de dierenarts geweest om te kijken of de koeien drachtig (zwanger) zijn. Met haar zal ik meegaan om te zien hoe het werken als dierenarts hier in Canada gaat. Ik ben deze week ook in dierenarts praktijk geweest met een van de sint Barnard puppy's. Die moest geopereerd worden. En ze kregen allebij weer vaccinatie. Leuk om een buitenlandse praktijk te zien. Het gaat toch allemaal wel aardig hetzelfde. Alleen zijn bepaalde regels in Nederland anders. Bijv. tattoo in het oor van de hond mag niet in Nederland, alle honden krijgen een chip. Hier mag tattoo wel en is veel goedkoper. En je hond hoeft niet geregistreerd te worden, mag natuurlijk wel.

Vandaag weer naar de kerk geweest, qua tijd is dat even wennen. Ik ben gewend om 10.00 uur en 18.45 uur naar de kerk te gaan. Hier is er om 10.00 uur en 14.30 uur kerk. Wel een lange avond daardoor.

Ik heb foto's van de omgeving gemaakt die ik ook online zal zetten. Dan hebben jullie een idee waar ik ben.
Voor nu gegroet en succes met alles wat jullie gaan doen. Ik vermaak mij hier prima en blijf genieten.


  • 29 April 2013 - 08:47

    Juliëtte:

    Mir! Tof die foto's erbij, kan me nu wel een beetje een beeld vormen van hoe het daar uitziet: mooie verre uitzichten zeg & leuke kamer. Volgens mij hou jij het daar wel heel goed vol!;) Leuk hoor!! Geniet ervan!:D Xx

  • 29 April 2013 - 09:17

    Leon :

    Ha Mirjam!

    Fantastisch. Je doet 't trouwens wel goed.. meteen naar bruiloften enzo ;)

    Succes en tot zaterdag! ;P
    Leon

  • 08 Mei 2013 - 06:38

    Bertina:

    Hè Mirjam,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En wat bruiloften val je met de neus in de boter. Ook mooi om de fot's te zien, zo krijg je een beetje een indruk van hoe het er daar uit ziet. Heel veel succes daar, en we volgen je... Liefs, Bertina.

  • 14 Mei 2013 - 13:47

    Stephanie:

    Hey Mirjam!

    Sorry voor de late reactie, maar ik volg je wel hoor, ook op facebook!
    Leuk om te lezen dat je naar die bruiloft bent geweest, zo te lezen heb je het erg naar je zin daar. Merk je al verschillen in cultuur tussen Nederland en Canada? En wat apart dat het weer zo is omgeslagen van sneeuw naar met korte broek naar buiten! Is het nu nog steeds zo mooi weer?

    Nou veel plezier nog de komende tijd en zeker op de bruiloft van dit weekend! Maak je veel foto's daarvan?

    Liefs Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 April 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 6722

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Januari 2015

Ontwikkelingswerk Ethiopië

19 April 2013 - 22 Augustus 2013

Droomreis naar Canada

Landen bezocht: